ΑΣ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ


powered by Agones.gr - Stoixima

Πέμπτη, 27 Απριλίου 2017

Οι κίνδυνοι των "light" και των αναψυκτικών και χυμών με τεχνητά γλυκαντικά!


Αποτέλεσμα εικόνας για αναψυκτικα light
Οι δύο νέες μελέτες δείχνουν ότι η συχνή κατανάλωση των αναψυκτικών διαίτης που προβάλλονται ως πιο υγιεινή επιλογή εγκυμονεί πιθανώς κινδύνους........
Η καθημερινή κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης ή με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, διπλασιάζει τον κίνδυνο εκδήλωσης άνοιας ή ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου, δείχνει αμερικανική μελέτη. Ενώ μια άλλη έρευνα συσχετίζει την κατανάλωση αναψυκτικών με αλλοιώσεις στη μνήμη. 

Οι δύο μελέτες διεξήχθησαν από επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, με επικεφαλής τον Μάθιου Πέιτζ του Τμήματος Νευρολογίας, βάσει στοιχείων για περίπου 4.000 ανθρώπους άνω των 30 ετών, στο πλαίσιο της μακρόχρονης έρευνας στην πόλη Φράμινγχαμ (Framingham Heart Study), η οποία πλέον μελετά τα παιδιά και τα εγγόνια του αρχικού δείγματος. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στα επιστημονικά έντυπα Stroke και Alzheimer & Dementia, τα άτομα που κατανάλωναν καθημερινά αναψυκτικά διαίτης ή που περιείχαν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, όπως η φρουκτόζη, είχαν διπλάσιο κίνδυνο να εμφανίσουν νόσο Αλτσχάιμερ ή να υποστούν ισχαιμικού τύπου εγκεφαλικό επεισόδιο, σε σχέση με όσους δεν έπιναν τέτοια ροφήματα. 

Αρνητική επίδραση και στη μνήμη

Επίσης, οι άνθρωποι που κατανάλωναν συχνά αναψυκτικά και φρουτοχυμούς με ζάχαρη (πάνω από δύο την ημέρα), ήταν πιθανότερο να έχουν χειρότερη μνήμη, μικρότερο εγκεφαλικό όγκο και ιδίως μικρότερο ιππόκαμπο, περιοχή του εγκεφάλου που είναι σημαντική για τη μνήμη.

Η ζάχαρη είναι γνωστό ότι μπορεί να επιβαρύνει την καρδιαγγειακή και μεταβολική υγεία. Κι ενώ τα διατητικά αναψυκτικά προβάλλονται ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση, οι μελέτες δείχνουν ότι και αυτά, αν καταναλώνονται καθημερινά, κρύβουν κινδύνους.

«Όσοι καταναλώνουν συχνά αναψυκτικά διαίτης, είναι πιθανότερο να πάσχουν από διαβήτη, πράγμα που αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας. Όμως, ακόμη κι αν αποκλειστούν αυτοί οι ασθενείς, πάλι η καθημερινή κατανάλωση αναψυκτικών φαίνεται να σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο άνοιας», εξηγούν οι ερευνητές. 

Συσχέτιση, όχι σχέση αιτίου-αιτιατού

Τονίζουν πάντως ότι σε καμιά περίπτωση τα στοιχεία δεν αποδεικνύουν ότι υπάρχει σχέση αιτίου-αιτιατού, αλλά μια τάση και μια συσχέτιση. Γι' αυτό, εξηγούν ότι το ζήτημα πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω, προτού εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα. 

Στο μεταξύ ο δρ Πέιτζ συστήνει στους ανθρώπους «να πίνουν τακτικά νερό, αντί για ποτά με ζάχαρη ή τεχνητά γλυκαντικά». 

Εξάλλου, σε συνοδευτικό άρθρο γνώμης στο Stroke αναφέρεται ότι οι έως τώρα επιστημονικές μελέτες δεν έχουν καταλήξει σε οριστικό συμπέρασμα κατά πόσο η κατανάλωση ποτών με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο άνοιας και εγκεφαλικού επεισοδίου. Όμως επισημαίνεται ότι αυξάνονται οι ενδείξεις, όπως δείχνουν και οι δύο νέες μελέτες, ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στη συχνή κατανάλωση τέτοιων ποτών και στην πρόκληση ανεπιθύμητων συνεπειών στα αιμοφόρα αγγεία του σώματος.

Αυτό, κατά τον Ραλφ Σάκο, πρώην πρόεδρο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας και νυν πρόεδρο του Τμήματος Νευρολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι, σημαίνει ότι πιθανώς δεν πρέπει να συμβουλεύει κανείς τους καταναλωτές να πίνουν αναψυκτικά και χυμούς με τεχνητά γλυκαντικά ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση, σε σχέση με τα ποτά που έχουν ζάχαρη. 


Σου άρεσε το άρθρο που μόλις διάβασες; Εάν ναι βοήθησε μας με το να το κοινοποιήσεις στους φίλους σου.Σε μια εποχή που το μυαλό μας δέχεται βροχή γκρίζων και ίσως μαύρων ειδήσεων τα Νέα Καλά Μαντάτα είναι ένα blog με χιλιάδες άρθρα ενδιαφέροντα ,χρήσιμα και προ πάντων ευχάριστα προς ανάγνωση. Κάνοντας απλώς ένα κλικ διαβάζεις κάτι ευχάριστο και ενδιαφέρον χωρίς να κατευθύνεσαι σε ένα λαβύρινθο παραθύρων! Απλά δοκιμάστε μας και σίγουρα θα γίνουμε καθημερινή σας συνήθεια και η ευχάριστη παρέα σας!
Γίνετε φίλοι μας στο facebook https://www.facebook.com/NeaKalaMantata/ ή ακολουθήστε μας στο Twitter https://twitter.com/NeaKalaMantata. Σας ευχαριστούμε!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου