ΑΣ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ


powered by Agones.gr - Stoixima

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014

Shelby Daytona Coupe!Ένας αμερικανικός θρύλος με σάρκα και οστά!


Ένας αμερικανικός θρύλος με σάρκα και οστά
Το να περιληφθεί ένα αυτοκίνητο στο ολοκαίνουριο National Historic Vehicle Registry των ΗΠΑ, μια δομή του υπουργείου Εσωτερικών και της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου, μόνο μικρό πράγμα δεν είναι. 



Το αμάξι πρέπει να έχει συνδεθεί με ένα σημαντικό event της αμερικανικής ιστορίας, ο σχεδιασμός του να είναι μοναδικός και να τηρούνται μια σειρά ακόμα από προϋποθέσεις. 

Και το Shelby Daytona Coupe πληρεί όλα τα κριτήρια και με το παραπάνω! Μετρά μια σειρά από ιστορικές νίκες, έχει συνδεθεί με σημαντικές αμερικανικές φιγούρες της αυτοκίνησης, όπως ο Carrol Shelby και ο Peter Brock, και βέβαια είναι ένα από τα πλέον αγαπημένα, τιμημένα, κομψά και εντυπωσιακά αμερικανικά αγωνιστικά. Τι άλλο να ζητήσει πια κανείς;

Το συγκεκριμένο μάλιστα, με αριθμό CSX2287, είναι το πρώτο Daytona Coupe που κατασκευάστηκε ποτέ, το πρωτότυπο πάνω στο οποίο βασίστηκαν όλα. Είναι το αρχέτυπο του ιστορικού αυτοκινήτου. 

Κι αυτό γιατί είναι το πρώτο -και το μόνο- αμερικανικό αγωνιστικό που κέρδισε το (ευρωπαϊκό) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην κατηγορία GT, μεταμορφώνοντας το τοπίο των αγωνιστικών αυτοκίνητων των ΗΠΑ!


Όλοι βέβαια το ξέρουν ως «Daytona Car», καθώς το γρήγορο κουπέ κέρδισε το όνομά του καθώς κατασκευάστηκε ειδικά για τους αγώνες ταχύτητας της Daytona. Συνδυάζει καινοτομία του παρελθόντος, τεχνολογία του μέλλοντος και μαγευτικό σχεδιασμό, θέτοντας νέα πρότυπα για τις κατοπινές γενιές των American Muscle!


Ήταν το 1963 λοιπόν όταν το φοβερό και τρομερό roadster Shelby Cobra είχε αποδείξει την αξία του συντρίβοντας τον μεγάλο ανταγωνιστή Corvette στα σιρκουί της Αμερικής. Ο Shelby κατέβασε τότε το αγωνιστικό του στην Ευρώπη και ετοίμασε μια hardtop έκδοση για τον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans, με το αμάξι του να κατατάσσεται τέταρτο, πίσω από τις Ferrari GTO.


Καθόλου ικανοποιημένος από την επίδοση, κατέληξε στο Daytona Coupe, το χειροποίητο supercar της εποχής που θα έβαζε επιτέλους τις ΗΠΑ στον χάρτη της αγωνιστικής οδήγησης! 


Ο Pete Brock είναι που έπεισε τον Shelby να δώσει το «ΟΚ» για τον ανασχεδιασμό του 289 Cobra ώστε να γίνει πιο αεροδυναμικό. Ο νέος σχεδιασμός κατέληξε με το Cobra να έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους και σαφώς πιο αεροδυναμικό αμάξωμα. Μέχρι τον Οκτώβριο του 1963, τα δοκιμαστικά στο Riverside έδειξαν την ανωτερότητα του νέου «θαύματος», που έπιασε ταχύτητες 300 χλμ/ώρα, κάπου 30 χλμ/ώρα περισσότερα δηλαδή από τον προκάτοχό του, 286 Roadster!


Οι Dave MacDonald και Bob Holbert είχαν την τιμή να ντεμπουτάρουν το Cobra Daytona στο 1964 Daytona Continental. Το αγωνιστικό έκανε ό,τι ήθελε και κυριάρχησε στο πρώτο μισό της κούρσας, αν και φωτιά στα pits θα ανάγκαζε τελικά την ομάδα να αποχωρήσει άρον-άρον από τη μάχη.


Τρεις βδομάδες μετά, η Shelby American επέστρεψε για να κερδίσει τον 12ωρο αγώνα αντοχής του Sebring με τους ίδιους οδηγούς στο βολάν του Daytona. Αφού υπέταξαν και τη Ferrari, ο Ford αποφάσισε άμεσα να υποστηρίξει οικονομικά τον Shelby για να επιτεθεί αποφασιστικά στα ευρωπαϊκά GT! Ήταν η εποχή που ο Ford λαχταρούσε να κερδίσει σε διεθνή τουρνουά και είχε ήδη αρχίσει να κατασκευάσει το μνημειώδες GT40, όταν η απόπειρά του να αγοράσει τη Ferrari ναυάγησε. 


Άλλο ένα κουπέ κατασκευάστηκε για το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα του 1964, με το σασί του να βγαίνει από την Carrozzeria Grandsport στη Μόντενα της Ιταλίας: το Cobra Daytona πέτυχε τον γρηγορότερο χρόνο στην κατηγορία GT στα δοκιμαστικά του Le Mans, στρώνοντας το έδαφος για τις εξελίξεις που θα έρχονταν γοργά!


Το CSX2299 πέτυχε την πολυπόθητη νίκη στην κατηγορία GT (με οδηγούς τους Dan Gurney και Bob Bondurant) στο Le Mans, διαλύοντας τα μεγάλα φόβητρα της Ferrari. Για το υπόλοιπο της σεζόν, ο ανταγωνισμός με τη Ferrari υπήρξε λυσσαλέος και τα πράγματα θα ξεκαθάριζαν στον τελευταίο αγώνα της αγωνιστικής χρονιάς, στην πίστα Monza Coppa Inter-Europa της Ιταλίας.


Δυστυχώς, ο αγώνας ακυρώθηκε και η Ferrari οδηγούσε το πρωτάθλημα προηγούμενη με λίγους βαθμούς διαφοράς. Η σεζόν παραμένει μια από τις μεγαλύτερες απογοητεύσεις στην ιστορία του Daytona, καθώς δεν μάθαμε ποτέ τι θα γινόταν τελικά στον επίμαχο αγώνα που θα έκρινε το πρωτάθλημα. 


Όπως κι αν έχει, ο Shelby αναθάρρησε για τη σεζόν 1965 και όχι λιγότερα από 4 νέα αγωνιστικά βγήκαν από την Carrozzeria Grandsport πριν από την έναρξη της αγωνιστικής χρονιάς. Η απουσία μάλιστα εργοστασιακών Ferrari στο πρωτάθλημα επέτρεψε στα αγωνιστικά του Shelby να κερδίσουν κάθε κούρσα σχεδόν, κατακτώντας το πολυπόθητο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. 


Ήταν η πρώτη αμερικανική ομάδα που κέρδιζε σε ευρωπαϊκό έδαφος, βάζοντας την αμερικανική σπορ αυτοκίνηση στον χάρτη...



newsbeast

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου