Η Σουηδική μάρκα έχει εξελίξει έναν πρωτοποριακό τύπο συσσωρευτή, μέσω του οποίου
υπόσχεται να δώσει τη λύση στο πρόβλημα αποθήκευσης ενέργειας για τα ηλεκτροκίνητα και
υβριδικά αυτοκίνητα του όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος.
Πρόκειται για μία εντελώς νέα δομική ύλη που βασίζεται στη χρήση ανθρακονημάτων, συσσωρευτών νανοτεχνολογίας και υπερ-πυκνωτών πολύ υψηλής χωρητικότητας. Από το συνδυασμό των παραπάνω προκύπτει ένα εύπλαστο μεν υλικό, που διαθέτει δε την απαιτούμενη ακαμψία.
Αυτό το υλικό διαθέτει τα λειτουργικά χαρακτηριστικά ενός συσσωρευτή και μπορεί να αντικαταστήσει τα παραδοσιακά υλικά που τοποθετούνται σε πολλές από τις εξωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου. Έτσι, η μεγάλης έκτασης προσθήκη επιφανειών με χαρακτηριστικά συσσωρευτή με ταυτόχρονη αφαίρεση πλαστικών ή μεταλλικών τμημάτων, θα εφοδιάζει το αυτοκίνητο με τις μπαταρίες που απαιτούνται για την κίνησή του με ηλεκτρική ενέργεια, γλιτώνοντας το πρόσθετο βάρος που αυτό συνεπαγόταν ως τώρα!
Ουσιαστικά, ο νέος τύπος συσσωρευτή έχει τη μορφή πολύ λεπτής επιφάνειας τύπου «σάντουιτς». Ανθρακονήματα και μία πολυμερής ρητίνη, ενώνονται για να δημιουργήσουν μία ουσία η οποία έχει το πάχος χιλιοστών του χιλιοστού. Η ουσία αυτή μορφοποιείται σε επίπεδα φύλλα και θα αποτελέσει τα εξωτερικά περιβλήματα που περικλείουν και προστατεύουν το συσσωρευτή, ο οποίος δομικά βασίζεται σε υπερ-πυκνωτές, όπως χαρακτηριστικά ονομάζονται οι προηγμένοι πυκνωτές πολύ μεγάλης χωρητικότητας.
Οι επιφάνειες είναι σε θέση να μορφοποιηθούν ώστε να ταιριάζουν στη δομή του αμαξώματος. Μπορούν να πάρουν τη μορφή πάνελ για τις πόρτες, πέμπτης πόρτας, να αποτελέσουν τμήμα της οροφής κλπ. Ο τρόπος κατασκευής ξεκινά από τη διαμόρφωση σε συγκεκριμένα σχήματα και μετά από διάφορα στάδια καταλήγει σε ψήσιμο σε φούρνο σε υψηλές θερμοκρασίες, οπότε οι μορφοποιημένες επιφάνειες αποκτούν πλέον και την αναγκαία ακαμψία. Οι υπερ-πυκνωτές εμπεριέχονται ως μεσαία στρώση στις επιφάνειες αυτές.
Οι συγκεκριμένες επιφάνειες, τοποθετημένες σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, δρουν ως συσσωρευτές, με χαρακτηριστικά πλήρους φόρτισης και εκφόρτισης, παρέχοντας την αναγκαία για την κίνηση ηλεκτρική ενέργεια. Μάλιστα, σχετικές έρευνες έχουν δείξει ότι όχι μόνο φορτίζονται ταχύτερα, εκμεταλλευόμενες στο έπακρο τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των υπερ-πυκνωτών, αλλά έχουν και πολύ καλή δομική συμπεριφορά!
Η Volvo πειραματίζεται αυτή τη περίοδο με αυτή τη νέα τεχνολογία, τοποθετώντας τη σε μοντέλα δοκιμών. Έχοντας αντικαταστήσει αρχικά μόλις δύο επιφάνειες, μία στη θύρα του χώρου αποσκευών και άλλη μία στο χώρο του κινητήρα, η ενέργεια που παρέχεται υπερκαλύπτει αυτήν που θα πρόσφερε ένας παραδοσιακός συσσωρευτής, με ταυτόχρονη μείωση του βάρους κατά 50%!
Υπολογισμοί έδειξαν ότι πιο εκτεταμένη χρήση της νέας τεχνολογίας θα κατέληγε σε συνολική μείωση του βάρους του αυτοκινήτου κατά 15%. Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα ερευνητικών δοκιμών αφήνουν μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας για εκτεταμένη χρήση της.
Τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα ερευνητικού προγράμματος που τυγχάνει μερικής χρηματοδότησης και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το φημισμένο πανεπιστήμιο Imperial College του Λονδίνου έχει την ακαδημαϊκή ευθύνη του προγράμματος ενώ η Volvo είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος από την αυτοκινητοβιομηχανία. Συνολικά, εμπλέκονται εννέα εταιρίες ή φορείς από πέντε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.
protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου