Ένα σωστά προσδιορισμένο πρόβλημα έχει λυθεί κατά 50%.Αλβέρτος Αϊνστάιν, 1879-1955
Εν όψη των αυτοδιοικητικών εκλογών, λέγονται και ακούγονται πολλά για το πρόβλημα διαχείρισης κυκλοφορίας στην πόλη μας. Από όλα όσα ακούω και διαβάζω, διαπιστώνω με λύπη μου ότι προτείνονται λύσεις που δεν έχουν καμία σχέση με το πρόβλημα, για πολλοστή φορά.
Αναρωτηθήκατε ποτέ ποιο πρόβλημα έλυσαν οι ποδηλατοδρόμοι? (ο Θεός να τους κάνει). Για ποιόν λόγο κατασκευάστηκαν εκτός από το να γεμίσουν οι τσέπες του εργολάβου και των πολιτικών που ενεπλάκησαν σε όλη αυτή την παρωδία... Και μην μου πείτε ότι "οι οδηγοί φταίνε που παρκάρουν μέσα σε αυτους", γιατι εσείς πρώτοι τοποθετήσατε μέσα στους ποδηλατοδρόμους τους κάδους των σκουπιδιών! Και αυτή σας η κίνηση έδειξε σε όλους μας τι σκοπο είχε η κατασκευή ποδηλατοδρόμων στον Βόλο...
Τώρα, ακούμε για "έξυπνη" διαχείρηση της κυκλοφορίας, Βιώσιμες λύσεις, λογισμικά, κάμερες και άλλα όμορφα χαριτωμένα και πανάκριβα γκατζετάκια... Ποιό πρόβλημα ακριβώς θα λύσουν όλα αυτά για την πόλη? Εχεί κανείς την εντύπωση ότι ο Βόλος είναι Los Angeles, Λονδινο ή Μιλάνο?
Το ένα μεγάλο πρόβλημα είναι το πάρκινγκ. Να μπορέσουμε να αδειάσουμε τους δρόμους απο τα παρανομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, αυτό όμως δεν λύνεται με τους γερανούς αλλά με την δημιουργία πάρκινγκ. Για να έχει αποτέλεσμα ο γερανος σου Δήμαρχε, πρέπει να δώσεις πρώτα λύσεις στον κόσμο για το που θα παρκάρει.
Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν διασταυρώσεις που το δυστήχημα είναι προδιαγεγραμμένο. Οι δρόμοι μας είναι φτιαγμένοι για οδηγούς με τέλεια αντίληψη, ανταλακλαστικά οδηγού αγώνων, και επαγγελματίες με Ιωβεια υπομονη. Αλήθεια είναι όλοι οι χρήστες των δρόμων όπως περιγράφονται πιό πάνω? αν ήταν έτσι, δεν θα υπήρχε πρόβλημα αλλά δυστυχως, δεν είναι. Οταν σχεδιάζεται ένα οδικό δίκτυο, είδικά περιφεριακά της πόλης, λαμβάνεται υπ οψιν, το μεγαλύτερο όχημα που θα κινηθεί, και το δίκτυο πρέπει να δίνει διεξόδους στα μεγαλύτερα οχήματα ώστε να μην εγκλωβίζονται σε περίπτωση λάθους. Ακόμη κόμως και τα μικρότερα οχήματα, θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα της ΝΟΜΙΝΗΣ αναστροφής, σε περίπτωση λάθους.
Παρατηρήστε λοιπον όλοι εσεις που κινηστε στον Βόλο, αλλά και στις υπόλοιπες πόλεις, σε ποιό σημείο μπορεί καποιος να κάνει μια νόμιμη αναστροφή, χωρίς να κινδυνέψει κανεις? και μην σκεφτεστε μόνο το ΙΧ επιβατηγο, σκεφτείτε την Νταλίκα των 18 μετρων. Κανει λάθος και πρεπει να γυρίσει για να μην μπεί στο κέντρο της πόλης.
Τι θα κανει? πώς θα γυρίσει? Οχι, στην Ελλάδα του 2014 δεν έχει δυνατοτητα για κατι τέτοιο. Κι αυτό γιατι δεν έχουν ανακαλυφθεί ακόμη οι ΡΟΤΟΝΤΕΣ ή ΚΥΚΛΙΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ. Και δεν εχουν ανακαλυφθει γιατι δεν βγάζουν "μίζα" για κανέναν. Τα φανάρια καινε ρεύμα, εχουν έξοδα συντηρησης, Οι "έξυπνες" λύσεις απαιτούν πολλά χρήματα εγκαταστασης, συντήρησης και δεν λύνουν το πρόβλημα που αναφέρω ποιό πάνω.
Οι ΡΟΤΟΝΤΕΣ, χρειάζονται μόνο σωστή διαχείρηση του χώρου για την κατασκευη και σωστή σήμανση.
Και είναι έτοιμες!!! Οι πολύ χαμηλές ταχύτητες με τις οποίες κινούνται τα οχήματα μεσα, αποτρέπουν οποιοδήποτε ατύχημα. Η δυνατότητα των οδηγών να επικοινωνήσουν με τα μάτια και να διακρίνουν τις προθέσεις των άλλων, είναι ασφαλέστερη απο οποιοδήποτε κομπιούτερ, καμερα, αισθητήρα και δεν ξέρω τι αλλο...
Τα ποδήλατα και οι πεζοι κινούνται με ασφάλεια κυκλικά, γυρω απο την Ροτόντα απο τις διαβάσεις που υπάρχουν στις εισόδους.
Στο κεντρικό νησί, μπορεί να γίνει ένα απλό και όμορφο θεματικό παρκάκι με πράσινο και γλυπτά που χαρακτηρίζουν την πολή. Σκεφτείτε μια τέτοια κατασκευή να καλωσορίζει τους επισκέπτες στήν πόλη μας!
Οι απλούστερες λύσεις είναι συνήθως οι πιο αποτελεσματικές για τα προβλήματα. Ας τις ανακαλύψουμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου