ΑΣ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ


powered by Agones.gr - Stoixima

Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

Και αν δεν είναι ντίζελ; Πειράζει;

Και αν δεν είναι ντίζελ; Πειράζει;
Μήπως το πολύ το «ντίζελ» βλάπτει; Μήπως αποκτήσατε ενοχές επειδή το αυτοκίνητο που θέλετε ή μπορείτε να αγοράσετε δεν είναι ντίζελ; Τελικά, αν δεν είναι ντίζελ πειράζει;
Καλά αν μιλάμε για μίνι αυτοκίνητο, το ντίζελ είναι μάλλον η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Σαφώς η Fiat, η Renault η Ford, η Smart προσφέρουν τα μίνι τους μοντέλα με κινητήρες ντίζελ. ¶λλοι πάλι αρκούνται στα χιλιάρια και χιλιοδιακοσάρια μοτέρ βενζίνης και αφήνουν το χαμηλό βάρος να κάνει τη δουλειά του πετυχαίνοντας ιδιαίτερα χαμηλές κατανάλωσεις. Πειράζει; Σε αυτή την κατηγορία μάλλον όχι, αφού οι διαφορές στην κατανάλωση, τουλάχιστον σε αυτή που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, είναι μικρές, ενώ τα αυτοκίνητα αυτά πετυχαίνουν και μηδενικά τέλη. 

Στα μικρά όμως; Εδώ το πράγμα μπερδεύει πολύ. Γιατί από τη μία έχουμε μια νέα φουρνιά κινητήρων βενζίνης, όπως ο 1000άρης του Fiesta ή ο 900άρης του Clio ή ο 1.200άρης του 208 και ο 1,33 του Yaris, που πραγματικά δεν καίνε τίποτα και δίνουν στο αυτοκίνητο σπιρτάδα και αθόρυβη μετακίνηση, και από την άλλη έχουμε το βαρύ πυροβολικό των ντίζελ μοτέρ να κάνει την εμφάνισή του. Από τον 1,1 της Kia και της Hyundai, τον 1,2 του γκρούπ VW,  τον διάσημο 1,3 της Alfa Romeo, Fiat και Lancia που φοράει και η Opel και η Chevrolet, τον 1,4 της Toyota και τον 1,5 της Renault μέχρι τους απανταχού 1,600άρηδες που παρά τα κυβικά καίνε ελάχιστα και συχνά δεν πληρώνουν και τέλη. Η επιλογή είναι δύσκολη.

Και γίνεται ακόμη δυσκολότερη όταν υπολογίσεις τα τέλη κυκλοφορίας, αν υπάρχουν, τα κυβικά, αν επηρεάσουν στο μέλλον, την τιμή του καυσίμου, που ακόμη συμφέρει το ντίζελ, τα χιλιόμετρα που διανύεις, που και πάλι ευνοεί το ντίζελ, αλλά και την τιμή αγοράς, το δυνατό χαρτί της βενζίνης. 

Αν πειράζει; Εξαρτάται από τη χρήση. Η εξίσωση είναι σύνθετη και μοναδική για τον καθένα. Αλλά ακόμη και αν το ντίζελ έχει το προβάδισμα, οι βενζινοκινητήρες σήμερα έχουν εξελιχθεί αρκετά ώστε σε συνδυασμό με το δέλεαρ της χαμηλής τιμής να κάνουν τη απόφαση πιο εύκολη. Όχι, δεν πειράζει.

Εσείς όμως πως λύνεται αυτό το γόρδιο δεσμό; Τι μετράτε τι αφήνετε και τι σας απασχολεί περισσότερο; Η τιμή αγοράς; Του καυσίμου; Η τεχνολογία του κινητήρα; Ο θόρυβος; Τα κυβικά; Και τι λαμβάνετε υπόψη σας όταν κοιτάτε μικρομεσαίο; Τι λέτε; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου