Ήμουν στη Μήλο και χάζευα αυτά τα πανέμορφα νερά της, όταν για πρώτη φορά ένιωσα ζήλια για εκείνες τις παρέες που καθόντουσαν πάνω στα ιστιοπλοϊκά τους και έκαναν βουτιές εναλλάξ. Το επόμενο που ένιωσα, ήταν ανάγκη να υποσχεθώ στον εαυτό μου ότι αργά ή γρήγορα θα δοκιμάσω και εγώ διακοπές με... πανιά.
Μαθαίνοντας ότι πρόκειται για μια οικονομική επιλογή διακοπών, νιώθω λίγο ανόητη (έτσι κομψά θα το πω).
Έχοντας λατρεία ο ίδιος για τις θάλασσες και τα πανιά, ο Μαρίνος πριν δύο χρόνια έφτιαξε το sailbooking.gr και έδωσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τη δυνατότητα να νοικιάζει κανείς online το σκάφος της επιλογής του.
Ποιος οδηγεί;
Αρχικά λοιπόν, ήθελα να μάθω αν για τέτοιες διακοπές χρειάζεται να έχει κανείς και δίπλωμα οδήγησης ιστιοπλοϊκού. Το "όχι" που πήρα ως απάντηση με ανακούφισε, γιατί πραγματικά δε θα το έκανα ποτέ, αν έπρεπε να ξεκινήσω μαθήματα.
Ανάλογα με το πόσα άτομα είναι η παρέα, είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας ή δύο που έχουν δίπλωμα, που είναι skipper δηλαδή. Εάν δεν ξέρεις κάποιον τέτοιο ή δεν θα είναι στην παρέα, τότε υπάρχει η δυνατότητα να "κλείσεις" έναν επαγγελματία, ο οποίος μπορεί να σου χαράξει και την πορεία του ταξιδιού. Ναι, αλλά δεν κοστίζει αυτό πολύ; Φυσικά είναι ένα επιπρόσθετο κόστος, αλλά όταν διαιρείται, μικρή η διαφορά.
Δεν είμαι πλούσια
Γενικά "οι διακοπές με ιστιοπλοϊκό από θέμα κόστους είναι λίγο πιο ακριβές από κάμπινγκ" μου λέει ο Μαρίνος και πραγματικά απορώ, αλλά όσο μου κάνει τις διαιρέσεις πείθομαι.
Αυτές οι διακοπές είναι μόνο η ενοικίαση και τα τρόφιμα που θα πάρεις μαζί σου. Όσο πιο μεγάλη η παρέα, τόσο καλύτερα για το θέμα κόστους. "Θα σου δώσω ένα παράδειγμα. Ένα σκάφος για 8 άτομα, δηλαδή με 4 καμπίνες, ενοικιάζεται προς 1.600 ευρώ αυτή την εβδομάδα, την πρώτη του Αυγούστου. Αν υπολογίσεις περίπου 150 ευρώ για καύσιμα και 80 ευρώ για τον τελικό καθαρισμό, συνολικά βγαίνει 1.830 ευρώ. Προσθέτοντας και το κόστος ενός skipper, που είναι περίπου 1.000 ευρώ και κάνοντας τη διαίρεση βγαίνει 450 ευρώ για όλη την εβδομάδα, μαζί με τα κόστη που υπάρχουν για φαγητά τα οποία θα έχει η παρέα μέσα στο σκαφάκι", μου εξηγεί ο Μαρίνος.
Δηλαδή διακοπές, βουτιές, ταξίδια και πολλά διαφορετικά μέρη, με σχεδόν 70 ευρώ την ημέρα. Αν σκεφτείς, πόσα χαλάς για ένα νησί (με δωμάτια, βενζίνες κλπ) ναι, τότε μιλάμε για μια οικονομική επιλογή.
Ζαλούρα όμως
"Αν γενικά ζαλίζεται κανείς, ας μην επιλέξει το ιστιοπλοϊκό" μου αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μαρίνος, στην ερώτηση μου τι γίνεται με το θέμα του κουνήματος - γιατί για θάλασσα μιλάμε.
Το ιστιοπλοϊκό είναι για αυτούς που αντέχουν και απολαμβάνουν τη θάλασσα και καλύτερα να μην το ρισκάρει κάποιος που έχει έστω μικρή υποψία ότι μπορεί να ταλαιπωρηθεί.
Αυτό γιατί εκτός του ότι δεν υπάρχει... διαφυγή, επίσης για τον απλό λόγο ότι θα ταλαιπωρηθεί όλη η παρέα καθώς ένα μέλος της δε θα απολαμβάνει καθόλου το ταξίδι και θα ζητάει απεγνωσμένα έδαφος.
Κλιματισμό παρακαλώ
Πες με τρελή, αλλά ήθελα πολύ να ξέρω πως λειτουργεί το πράγμα με τις θερμοκρασίες και έτσι ρώτησα αν υπάρχει κλιματισμός (γέλα, γέλα). Ο Μαρίνος μου εξήγησε ότι θα ήταν υπερβολή και γενικά δεν υπάρχει ανάγκη για δροσιά. Κουβέρτες πολλές, σε περίπτωση που κρυώσεις (ε έχει και υγρασία) αλλά a/c όχι. Μόνο σε μερικά ιστιοπλοϊκά αρκετά μεγάλα, όπου έχει εγκατασταθεί κυρίως για εξαερισμό.
Πείθεις και γάιδαρο
Αν όλα τα παραπάνω σε ψήνουν, τα ιστιοπλοϊκά σε περιμένουν με αγωνία να τα επισκεφτείς μέχρι και τον Οκτώβριο, ενώ άμα το σχεδιάζεις για του χρόνου ξεκίνα να κοιτάς από Απρίλιο και μετά. Ο Μαρίνος πάντως, μου είπε ότι οι θάλασσες μετά τον Αύγουστο είναι "οι καλύτερες" και σίγουρα κάτι παραπάνω ξέρει, οπότε μη το αναβάλλεις. Το καλοκαίρι έχει ακόμα μπροστά του δύο μήνες όσον αφορά τις διακοπές αυτού του είδους.
Βρες παρέα που να λατρεύει τη θάλασσα, σκέψου ποιά νησιά θες να επισκεφτείς (γιατί φυσικά στάσεις γίνονται όπου θες, όσο θες) και κατέληξε σε μια ημερομηνία. Κλείσε το ιστιοπλοϊκό σου και άσε με, άσε με να ζηλεύω.
πηγη
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου