Σε ψηλό ή σε κοντό; Ολοένα και περισσότερα crossover μοντέλα έρχονται βασισμένα σε μικρά ή μικρομεσαία αυτοκίνητα δίνοντας ουσιαστικά στον αγοραστή τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε «ψηλό» και σε «κοντό»!
Οι κατασκευαστές έχουν κυριολεκτικά τρελαθεί με τα crossover παρουσιάζοντας συνεχώς νέα μοντέλα. Δεν τους.....
.... είναι και δύσκολο, αφού τα περισσότερα νέα crossover βασίζονται σε συμβατικά μοντέλα, τα οποία έχουν μεταποιηθεί κατάλληλα για να προσφέρουν τα χαρακτηριστικά, που τα κάνουν να ξεχωρίζουν. Τα κυριότερα κέρδη από την επιλογή ενός crossover είναι:
Αίσθηση SUV
Βασικό χαρακτηριστικό των οχημάτων ελεύθερου χρόνου, είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ώστε να αντεπεξέρχονται με ευκολία στις εκτός δρόμου περιηγήσεις, στις κακοτεχνίες των δρόμων και στην... αναρρίχηση σε πεζοδρόμια. Σαν αποτέλεσμα της υψηλότερης από το έδαφος τοποθέτησης του πατώματος, σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο, έρχεται και η υψηλή θέση οδήγησης που, σε συνδυασμό με τον μεγαλύτερο –κατά κανόνα- όγκο του οχήματος, δημιουργεί αυξημένη αίσθηση ασφάλειας και υπεροχής, όπως στα SUV.
Aνεση από τις αναρτήσεις
Οι μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων στα crossover μοντέλα συμβάλει στην αυξημένη ικανότητα απορρόφησης των ανωμαλιών στο δρόμο σε σχέση με ένα αντίστοιχα συμβατικό μοντέλο. Τα crossover μοντέλα είναι κατά κανόνα λοιπόν πιο άνετα από τα «κοντά» αδέρφια τους.
Υπάρχουν όμως και… «ζημίες»
Δεν είναι όμως όλα ρόδινα για τα crossover. Αν ήταν άλλωστε δε θα υπήρχε λόγος να υπάρχουν τα χατσμπακ αδέρφια τους. Πρώτα από όλα έχουν αυξημένο κόστος. 3.000-5.000 ευρώ κατά μέσο όρο. Μετά, ακόμη και αν μιλάμε για δικίνητα crossover, είναι το αυξημένο βάρος λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων και κατά συνέπεια του περισσότερου μετάλλου. Το μεγαλύτερο βάρος, αλλά και η μετριότερη αεροδυναμική λόγω ύψους, επηρεάζουν την κατανάλωση, ακόμη και σε μοντέλα με ακριβώς τον ίδιο κινητήρα και σύστημα μετάδοσης. Οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης μπορεί να ωφελούν την άνεση, αλλά σε συνδυασμό με το υψηλότερο κέντρο βάρους επηρεάζουν ως ένα βαθμό και την οδική συμπεριφορά, που σίγουρα αυτή ενός crossover δεν μπορεί να έχει την ίδια ακρίβεια και αποτελεσματικότητα με ένα συμβατικό “αδερφό” μοντέλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου