ΑΣ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ


powered by Agones.gr - Stoixima

Σάββατο 22 Αυγούστου 2015

Triumph Tiger 800 XRx , ένας μικρός τίγρης!


ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ: Triumph Tiger 800 XRx

Στα τέλη του 2010 είχαμε δει το πρώτο μικρό Tiger. Γνωρίζοντας τον «μικρό» τρικύλινδρο κινητήρα των Βρετανών από τo supersport Daytona 675 και από το naked Street Triple, όλοι περίμεναν το Tiger να χτυπήσει κορυφή. Ο.....
κινητήρας υπερκυβίστηκε φτάνοντας τα 800 κ.εκ. Ροπή και δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών σε συνδυασμό με κορυφαία περιφερειακά, άριστη ποιότητα κατασκευής και αισθητική on- off αναγάγουν το Tiger 800 ως μια από τις κορυφαίες επιλογές στη μεσαία κατηγορία. Το πρώτο Tiger εκτός από τη στάνταρ έκδοση που προοριζόταν για αμιγώς ασφάλτινη χρήση ήταν διαθέσιμο και στην έκδοση XC που μπορούσε να πατήσει και λίγο χώμα χωρίς πρόβλημα. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Triumph, τα δύο μοντέλα στα τέσσερα χρόνια κυκλοφορίας σημείωσαν σχεδόν τις ίδιες πωλήσεις. Οπότε συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει.

Οι εκδόσεις παρέμειναν δύο: το XR για την άσφαλτο και το XC για το χώμα. Όμως δημιουργήθηκαν και δύο υποεκδόσεις με πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και όπως ήταν φυσικό ακριβότερη τιμή. Δίπλα στο R και στο C η Triumph πρόσθεσε ένα μικρό x και αυτό σημαίνει πως έχουμε να κάνουμε με την πλούσια έκδοση.

Αλλαγές και ομοιότητες

Η ιπποδύναμη του τρικύλινδρου 12 βάλβιδου κινητήρα των 800 κ.εκ. παρέμεινε στους 95 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. Στις αλλαγές που δεν φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού ξεχωρίζουν το νέο σύστημα ride by wire, ο βελτιωμένος ψεκασμός, οι νέες εισαγωγές αέρα, ενώ μεγαλύτερο βύθισμα έχουν οι εκκεντροφόροι και τα ελατήρια των βαλβίδων προέρχονται από το μεσαίο naked της μάρκας Street Triple 675. Όλες αυτές οι αλλαγές συμβάλλουν στη μείωση κατανάλωσης κατά 17%, στην ομαλότερη απόδοση ισχύος, στην καλύτερη απόκριση και στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με την Triumph. Από το Tiger Explorer 1200 προέρχονται ο τεντωτήρας καδένας εκκεντροφόρου, καθώς και το γρανάζι της πρωτεύουσας. Επίσης έχουν γίνει βελτιώσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων με εξαρτήματα από το κορυφαίο supersport Daytona 675, χρησιμοποιείται νέο μεγαλύτερο ψυγείο και μεγαλύτερη γεννήτρια. Στα συστατικά που «χτυπάνε στο μάτι» έχουμε το traction control, και το ABS τα οποία ο αναβάτης μπορεί να απενεργοποιήσει. Το σύστημα μπορεί να δεχθεί παραμετροποίηση μέσω τριών προγραμμάτων. Όταν επιλεγεί η χρήση off road, τότε το ABS απενεργοποιείται στον πίσω τροχό.
Γεμάτο οπλοστάσιο

Το μοντέλο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η «ακριβή» έκδοση δρόμου. Το XRx διαθέτει ακόμα cruise control και τέσσερις χάρτες γκαζιού. Rain για βρεγμένο-γλιστερό οδόστρωμα, Road για ομαλή απόδοση σε καθημερινή οδήγηση, Sport για πιο γρήγορη απόκριση με μικρότερο άνοιγμα γκαζιού και off road για χωμάτινο τερέν. Επιπλέον είναι διαθέσιμα τρία προγράμματα οδήγησης. Road που αυτόματα θέτει σε λειτουργία τo ABS, το traction control και το χάρτη γκαζιού road, off road που ρυθμίζει το ABS και το traction για εκτός δρόμου χρήση και Rider όπου αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει μόνος του όλες τις παραπάνω λειτουργίες.

Το XRx «φοράει» πιρούνι της Showa με διάμετρο 43 χιλ. και ένα αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας με διαδρομή 170 χιλ. Οι τροχοί είναι 19 ινστών μπροστά και 17 πίσω και τα φρένα προέρχονται από τη Nissin. Πρόκειται για δύο δίσκους 308 χιλ. μπροστά με δαγκάνες δύο εμβόλων και έναν πίσω με διάμετρο 255 χιλ. και δαγκάνα ενός εμβόλου. Επιπλέον διαθέτει και δεύτερη παροχή ρεύματος για το συνεπιβάτη, προστατευτικές χούφτες, κεντρικό σταντ, χειροκίνητα ρυθμιζόμενη ζελατίνα, αυτόματα απενεργοποιημένα φλας και τη σέλα comfort που ρυθμίζεται σε δύο θέσεις (810 – 830 χιλ.).
                     
Τα νέας σχεδίασης πλαστικά του Tiger που περιβάλλουν το ψυγείο αλλά και τα καπάκια εκατέρωθεν της μοτοσυκλέτας απέκτησαν περισσότερες γωνίες και δίνουν μια τρισδιάστατη αίσθηση στη σχεδίαση. Η σχεδίαση του ρεζερβουάρ των 19 λίτρων διώχνει τον θερμό αέρα από τα πόδια του αναβάτη και η νέα ηλεκτροστατική ματ βαφή του πλαισίου σε απόχρωση τιτανίου «δένει» με το μαύρο χρώμα του κινητήρα και των αλουμινένιων ζαντών.

Δυνατό σταθερό άνετο

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής χρησιμοποιήσαμε περισσότερο το πρόγραμμα sport. Ακόμη και σε βροχή δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε ρυθμίσεις. Η απόδοση του κινητήρα και η τροφοδοσία είναι τόσο ομαλή και γραμμική που ξεχνάς πως έχεις στη διάθεσή σου προγράμματα χαρτογράφησης. Η αλήθεια είναι πως σε χώμα δεν μπήκαμε για να δοκιμάσουμε το πρόγραμμα off road, αλλά επιφυλασσόμαστε να το κάνουμε το πιο χωμάτινο XCx. Επίσης η διαφορά μεταξύ road και sport είναι σχεδόν αμελητέα κι αυτή αφορά τη μικρότερη διαδρομή του γκαζιού. Σε γενικές γραμμές ο κινητήρας ταιριάζει γάντι στον ασφάλτινο χαρακτήρα του XRx. Επιταχύνει αστραπιαία με απόλυτα ομαλό τρόπο. Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται γρήγορα και με σαφήνεια λόγω και της μικρής διαδρομής του λεβιέ. Ο ήχος του μοτέρ όσο ανεβάζει στροφές δείχνει τη δύναμή του. Δεν σκορτσάρει σχεδόν ποτέ λόγω της ελαστικότητάς του και του σωστά γραναζωμένου κιβωτίου.

Οι αναρτήσεις του είναι σφιχτά ρυθμισμένες. Μας άρεσε πάρα πολύ η συμπεριφορά του σε στριφτερό τερέν, επειδή επιτρέπουν στο Tiger να συμπεριφερθεί σαν μια ψηλή μοτοσυκλέτα δρόμου. Η θέση οδήγησης σε βάζει μέσα στη μοτοσυκλέτα με ελαφρά τεντωμένα τα χέρια στο τιμόνι με το logo της εταιρείας, που είναι ψηλότερα τοποθετημένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η σέλα είναι πολύ άνετη και ρυθμίζεται πανεύκολα καθ' ύψος σε δύο θέσεις. Μείναμε ξεκούραστοι και στο ταξίδι αλλά και στο σταμάτα - ξεκίνα της πόλης. Η ζελατίνα, αν και μικρή στο μάτι, και τα νέας σχεδίασης πλαστικά προστατεύουν από τον αέρα. Το μόνο σημείο που δεν μας άρεσε είναι εκεί όπου τα γόνατα βρίσκουν στο πλαίσιο. Σφίγγοντας τα πόδια νιώθεις μια ενόχληση. Αλλά φαντάζομαι πως σε πιο ψηλούς ή πιο κοντούς του 1,77 τα πράγματα θα αλλάζουν. Τα φρένα έχουν πολύ καλή αίσθηση, διαθέτουν προοδευτικό δάγκωμα και επιβραδύνουν εύκολα το Tiger. Η Triumph το μόνο που άλλαξε σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο ήταν τα τακάκια για τη βελτίωση της αίσθησης. Το ABS ενεργοποιείται μόνο σε φρεναρίσματα πανικού. Η κατανάλωση σε μεικτή χρήση έφτασε τα 6,8 λίτρα για 100 χλμ., ενώ πιέζοντας τον κινητήρα έφτασε και τα 7,5 λίτρα.

Οι περισσότεροι κάτοχοι on- off δεν βάζουν τη μοτοσυκλέτα τους ποτέ στο χώμα. Αν είστε ένας από αυτούς ή πλέον δεν θέλετε να επαναλάβετε τις χωμάτινες περιπέτειες του παρελθόντος και έχετε να ξοδέψετε 11.690€ για μια μοτοσυκλέτα υπερεξοπλισμένη, τότε το Tiger XRx είναι το ιδανικό για εσάς. Είναι κομπλέ!

TAYTOTHTA
ΤIΜH 11.690€
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3κύλινδρος σε σειρά, 4χρονος, υγρόψυκτος
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 800
ΒΑΡΟΣ (kg) 216 πλήρης υγρών
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 810-830
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt) 19
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 95/9.250
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kg.m/rpm) 8/7.850
Κατανάλωση (μέση δοκιμής lt/100km): 6,8


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου