Η ταινία «The Vatican Tapes» είναι η απόλυτη μάχη του καλού με το κακό, του Θεού με τον Σατανά. Η Άντζελα Χολμς (Ολίβια Τέιλορ Ντάντλεϊ) είναι μια συνηθισμένη 27χρονη, μέχρι που η παρουσία της αρχίζει να έχει ολέθρια.....
επίδραση σε όποιον βρίσκεται κοντά της, προκαλώντας σοβαρά ατυχήματα και θάνατο. Κατά την εξέταση της υποψιάζονται πως είναι δαιμονισμένη, αλλά όταν το Βατικανό καλεστεί για να εξορκίσει τον δαίμονα, αποδεικνύεται πως πρόκειται για μια αρχαία σατανική δύναμη, πιο ισχυρή από οτιδήποτε μπορούν να φανταστούν. Ο κλήρος πέφτει στα χέρια του Πάτερ Λοζάνο (Μάικλ Πένα) να εξαπολύσει πόλεμο, όχι μόνο για την ψυχή της Άντζελα, αλλά και για τη σωτηρία της ανθρωπότητας.
επίδραση σε όποιον βρίσκεται κοντά της, προκαλώντας σοβαρά ατυχήματα και θάνατο. Κατά την εξέταση της υποψιάζονται πως είναι δαιμονισμένη, αλλά όταν το Βατικανό καλεστεί για να εξορκίσει τον δαίμονα, αποδεικνύεται πως πρόκειται για μια αρχαία σατανική δύναμη, πιο ισχυρή από οτιδήποτε μπορούν να φανταστούν. Ο κλήρος πέφτει στα χέρια του Πάτερ Λοζάνο (Μάικλ Πένα) να εξαπολύσει πόλεμο, όχι μόνο για την ψυχή της Άντζελα, αλλά και για τη σωτηρία της ανθρωπότητας.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
"Η μεγαλύτερη απειλή που μπορεί να προβάλει ένας δαίμονας απέναντί σου, δεν είναι στο σώμα σου, αλλά στην ψυχή σου."
- Καρδινάλιος Μπρουν
- Καρδινάλιος Μπρουν
Καλώς ήλθατε στον τρομακτικό κόσμο της ταινίας, «Βατικανό: Απόρρητοι Φάκελοι», από τους δημιουργούς της κινηματογραφικής επιτυχίας The Exorcism of Emily Rose. Μια νέα ταινία τρόμου που εμβαθύνει σε μια σύγχρονη ιστορία πάλης του καλού και του κακού, εξερευνώντας παράλληλα τις καταστροφικές και ευρείες συνέπειες ενός δαιμονισμού.
«Πρόκειται για την ιστορία ενός συνηθισμένου κοριτσιού, της Άντζελα,» λέει ο σκηνοθέτης Μαρκ Νέβελντιν. «Όταν κατεβαίνει σε μια σκοτεινή τρύπα, τρομακτικά πράγματα αρχίζουν να συμβαίνουν, αλλά κανείς δεν μπορεί να καταλάβει γιατί. Καθώς τα τρομακτικά γεγονότα κλιμακώνονται, ανακαλύπτουμε ότι το σώμα της έχει καταληφθεί από τον Αντίχριστο.»
Ο παραγωγός Γκάρι Λουκέσι προσθέτει: «Το βασικό θέμα της ταινίας είναι ότι υπάρχει μια μυστική κρύπτη στο Βατικανό, στην οποία στεγάζεται μια τεράστια βιβλιοθήκη όπου υπάρχουν καταγεγραμμένα όλα τα περιστατικά δαιμονισμού από την αρχή του Καθολικού δόγματος.»
«Πρόκειται για την ιστορία ενός συνηθισμένου κοριτσιού, της Άντζελα,» λέει ο σκηνοθέτης Μαρκ Νέβελντιν. «Όταν κατεβαίνει σε μια σκοτεινή τρύπα, τρομακτικά πράγματα αρχίζουν να συμβαίνουν, αλλά κανείς δεν μπορεί να καταλάβει γιατί. Καθώς τα τρομακτικά γεγονότα κλιμακώνονται, ανακαλύπτουμε ότι το σώμα της έχει καταληφθεί από τον Αντίχριστο.»
Ο παραγωγός Γκάρι Λουκέσι προσθέτει: «Το βασικό θέμα της ταινίας είναι ότι υπάρχει μια μυστική κρύπτη στο Βατικανό, στην οποία στεγάζεται μια τεράστια βιβλιοθήκη όπου υπάρχουν καταγεγραμμένα όλα τα περιστατικά δαιμονισμού από την αρχή του Καθολικού δόγματος.»
«Είναι μια σύγχρονη ταινία που διηγείται την ιστορία μιας δαιμονισμένης γυναίκας. Οι άνθρωποι του περιβάλλοντός της προσπαθούν να την βοηθήσουν και να βρουν τη θεραπεία για την ασθένεια που την ταλαιπωρεί,» λέει ο σεναριογράφος Κρίστοφερ Μπορέλι. «Σε κάποιο σημείο της ταινίας, τόσο οι ιερείς όσο και οι γιατροί συνειδητοποιούν ότι έχουν να κάνουν με έναν δαίμονα.
Η Lionsgate και η Lakeshore Entertainment παρουσιάζουν την ταινία The Vatican Tapes, σε σκηνοθεσία του Μαρκ Νέβελντιν (Ghost Rider: Spririt of Bengeance, Crank) και σενάριο των Κρίστοφερ Μπορέλι (Whisper) και Μάικλ Σ. Μάρτιν (Brooklyn's Finest). Η πρωτότυπη ιστορία είναι των Κρίστοφερ Μπορέλι και Κρις Μόργκαν (ταινίες Fast & Furious). Πρωταγωνιστούν οι Ολίβια Τέιλορ Ντάντλεϊ, Μάικλ Πένια, Ντουγκράι Σκοτ, Ντζίμον Χούνσου, Πίτερ Άντερσν, Καθλίν Ρόμπερτσον και Τζον Πάτρικ Αμεντόρι. Η παραγωγή είναι των Τομ Ρόζενμπεργκ (Million Dollar Baby, Underworld), Γκάρι Λουκέσι (Primal Fear, Million Dollar Baby), Ρίτσαρντ Σ. Ράιτ (The Lincoln Lawyer, Underworld), Κρις Μόργκαν και Κρις Κόουλς (Duress). Η διεύθυνση φωτογραφίας είναι του Τζεράρντο Μαντράζο, AMC και ο σχεδιασμός παραγωγής του Τζέρι Φλέμινγκ. Το μοντάζ φέρει την υπογραφή του Έρικ Πότερ, τα κοστούμια της Λίντσεϊ ΜακΚέι και η μουσική επένδυση του Τζόζεφ Μπισάρα.
ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ
Η ταινία «Βατικανό: Απόρρητοι Φάκελοι» ξεκίνησε όταν η Lionsgate και η Lakeshore Entertainment έλαβαν ένα προσχέδιο σεναρίου που ανέβαζε την κλασική έννοια του δαιμονισμού σε άλλο επίπεδο εισάγοντας την έννοια του Αντίχριστου.
«Αρχικά, σκεφτήκαμε με τον Κρις Μόργκαν να κάνουμε μια ταινία με εξορκισμούς που όμως να μοιάζει αληθινή,» εξηγεί ο σεναριογράφος Κρίστοφερ Μπορέλι. «Έπρεπε να διαδραματίζεται σε έναν κόσμο αληθοφανή - τον κόσμο που βλέπουμε κάθε μέρα γύρω μας, στον οποίο όμως, να υπάρχει κάτι το διαφορετικό.»
«Αυτό που παραλάβαμε ταυτόχρονα με την Lionsgate, ήταν ένα προσχέδιο σεναρίου από τον Κρις Μπορέλι. Οι σχέσεις μας με το στούντιο είναι άριστες, συνεπώς αποφασίσαμε να αγοράσουμε μαζί τα δικαιώματα,» θυμάται ο Γκάρι Λουκέσι.
Οι παραγωγοί ήθελαν έναν σκηνοθέτη που θα μπορούσε να ταυτιστεί με το υλικό και ταυτόχρονα να δώσει έναν ευαίσθητο αλλά και αιχμηρό τόνο στην ταινία. Αυτό που αναζητούσαν, το βρήκαν στο πρόσωπο του Μαρκ Νέβελντιν, που είχε αναλάβει τον ρόλο του σκηνοθέτη, διευθυντή φωτογραφίας και οπερατέρ σε ταινίες όπως το Crank με τον Τζέισον Στάθαμ.
«Ο Μαρκ είναι εξαιρετικά δημιουργικός στο πλατό. Είναι διαρκώς σε κίνηση και αυτή την ενέργεια τη μεταδίδει και στην υπόλοιπη ομάδα,» λέει ο παραγωγός Ρίτσαρντ Ράιτ.
«Ο Μαρκ Νέβελντιν αγκάλιασε το υλικό και μας έδωσε μια αίσθηση του πώς είναι το Βατικανό στις μέρες μας,» προσθέτει ο Γκάρι Λουκέσι. «Πέραν της δυναμικής που έδωσε στην ταινία, συμβάλει ιδιαίτερα στην κατανόηση του Καθολικού δόγματος και του δαιμονισμού.»
Ο Μαρκ Νέβελντιν, ο οποίος τελείωσε Καθολικό σχολείο, ταυτίστηκε με τον κόσμο του The Vatican Tapes, και κατόπιν συζητήσεων με τους παραγωγούς Τομ Ρόζενμπεργκ και Γκάρι Λουκέσι ανέλαβε με ενθουσιασμό τη σκηνοθεσία. «Ανέκαθεν ήθελα να κάνω μια τέτοια ταινία, μια ταινία που να έχει το στοιχείο του υπερφυσικού, αλλά να πατάει γερά στην πραγματικότητα,» λέει ο σκηνοθέτης.
Ο Νέβελντιν συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση του σεναρίου, εστιάζοντας κυρίως στο να ισορροπήσει το φανταστικό με την πραγματικότητα. Αυτή η ισορροπία επετεύχθη με την ανάπτυξη του χαρακτήρα της πρωταγωνίστριας και της σχέσης της με τον πατέρα της.
Οι δημιουργοί της ταινίας προσπάθησαν να επανεφεύρουν τους κανόνες των ταινιών τρόμου. «Δεν υπάρχουν αποκεφαλισμοί, αίματα ή μαχαιρώματα. Δεν υπάρχει τίποτα απ' όσα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε ταινίες τρόμου. Ο τρόμος υπάρχει σε δεύτερο επίπεδο. Κλιμακώνεται σιγά-σιγά,» εξηγεί ο Ράιτ.
«Αρχικά, σκεφτήκαμε με τον Κρις Μόργκαν να κάνουμε μια ταινία με εξορκισμούς που όμως να μοιάζει αληθινή,» εξηγεί ο σεναριογράφος Κρίστοφερ Μπορέλι. «Έπρεπε να διαδραματίζεται σε έναν κόσμο αληθοφανή - τον κόσμο που βλέπουμε κάθε μέρα γύρω μας, στον οποίο όμως, να υπάρχει κάτι το διαφορετικό.»
«Αυτό που παραλάβαμε ταυτόχρονα με την Lionsgate, ήταν ένα προσχέδιο σεναρίου από τον Κρις Μπορέλι. Οι σχέσεις μας με το στούντιο είναι άριστες, συνεπώς αποφασίσαμε να αγοράσουμε μαζί τα δικαιώματα,» θυμάται ο Γκάρι Λουκέσι.
Οι παραγωγοί ήθελαν έναν σκηνοθέτη που θα μπορούσε να ταυτιστεί με το υλικό και ταυτόχρονα να δώσει έναν ευαίσθητο αλλά και αιχμηρό τόνο στην ταινία. Αυτό που αναζητούσαν, το βρήκαν στο πρόσωπο του Μαρκ Νέβελντιν, που είχε αναλάβει τον ρόλο του σκηνοθέτη, διευθυντή φωτογραφίας και οπερατέρ σε ταινίες όπως το Crank με τον Τζέισον Στάθαμ.
«Ο Μαρκ είναι εξαιρετικά δημιουργικός στο πλατό. Είναι διαρκώς σε κίνηση και αυτή την ενέργεια τη μεταδίδει και στην υπόλοιπη ομάδα,» λέει ο παραγωγός Ρίτσαρντ Ράιτ.
«Ο Μαρκ Νέβελντιν αγκάλιασε το υλικό και μας έδωσε μια αίσθηση του πώς είναι το Βατικανό στις μέρες μας,» προσθέτει ο Γκάρι Λουκέσι. «Πέραν της δυναμικής που έδωσε στην ταινία, συμβάλει ιδιαίτερα στην κατανόηση του Καθολικού δόγματος και του δαιμονισμού.»
Ο Μαρκ Νέβελντιν, ο οποίος τελείωσε Καθολικό σχολείο, ταυτίστηκε με τον κόσμο του The Vatican Tapes, και κατόπιν συζητήσεων με τους παραγωγούς Τομ Ρόζενμπεργκ και Γκάρι Λουκέσι ανέλαβε με ενθουσιασμό τη σκηνοθεσία. «Ανέκαθεν ήθελα να κάνω μια τέτοια ταινία, μια ταινία που να έχει το στοιχείο του υπερφυσικού, αλλά να πατάει γερά στην πραγματικότητα,» λέει ο σκηνοθέτης.
Ο Νέβελντιν συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση του σεναρίου, εστιάζοντας κυρίως στο να ισορροπήσει το φανταστικό με την πραγματικότητα. Αυτή η ισορροπία επετεύχθη με την ανάπτυξη του χαρακτήρα της πρωταγωνίστριας και της σχέσης της με τον πατέρα της.
Οι δημιουργοί της ταινίας προσπάθησαν να επανεφεύρουν τους κανόνες των ταινιών τρόμου. «Δεν υπάρχουν αποκεφαλισμοί, αίματα ή μαχαιρώματα. Δεν υπάρχει τίποτα απ' όσα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε ταινίες τρόμου. Ο τρόμος υπάρχει σε δεύτερο επίπεδο. Κλιμακώνεται σιγά-σιγά,» εξηγεί ο Ράιτ.
ΙΕΡΕΙΣ, ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΚΙ ΕΝΑ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ
Οι δημιουργοί της ταινίας αναζητούσαν μια πρωταγωνίστρια που να συνδυάζει την κανονικότητα και την ικανότητα να αποδώσει τον δαιμονισμό που υφίσταται η Άντζελα. Τον συνδυασμό αυτό βρήκαν στην Ολίβια Τέιλορ Ντάντλεί, γνωστή από τους ρόλους της στο The Chernobyl Diaries του Όρεν Πέλι, το Moneyball και το The Dictator.
"Η Άντζελα είναι ταυτόχρονα η κακιά και το θύμα της υπόθεσης. Εκτός από πρωταγωνιστικός ρόλος, είναι όλη η ουσία της ταινίας, είναι η ψυχή της, και η επιλογή της κατάλληλης ηθοποιού ήταν δύσκολη και χρονοβόρα,» λέει ο Γκάρι Λουκέσι. «Μας συνεπήρε η ικανότητα της Ολίβια να ισορροπεί μεταξύ ευαισθησίας και σκληρότητας.»
«Διάβασα το σενάριο και απέκτησα εφιάλτες, κάτι που δεν μου έχει ξανασυμβεί,' θυμάται η πρωταγωνίστρια. «Διάβασα το σενάριο το βράδυ και την επομένη το πρωί, πήρα τους εκπρόσωπούς μου και τους είπα ότι πρέπει να παίξω σε αυτή την ταινία. Με επηρέασε βαθύτατα.»
Η Άντζελα στην αρχή της ταινίας είναι μια συνηθισμένη, υγιέστατη κοπέλα, αλλά στην πορεία, αλλάζει λόγω του δαίμονα που την καταλαμβάνει.
«Ο εξορκισμός καταλαμβάνει 22 σελίδες μόνο στο σενάριο, αλλά τα γυρίσματα κράτησαν έξι ημέρες. Ήταν τόσο απαιτητική σκηνή. Ήταν εξαντλητικό να είμαι αλυσοδεμένη σε έναν τοίχο και να ουρλιάζω,» εξηγεί η πρωταγωνίστρια.
Ένας από τους εκπροσώπους της εκκλησίας που προσπαθεί να σώσει την Άντζελα από την πτώση στο σκότος και το κακό, είναι ο Πατήρ Λοζάνο, ένας πρώην στρατιωτικός που έχει γίνει ιερέας και ο οποίος εμπλέκεται σε τεράστιο βαθμό στην μάχη του καλού ενάντια στο κακό.
Τον ρόλο ανέλαβε ο Μάικλ Πένια, γνωστός από την βραβευμένη με Oscar® ταινία του Πολ Χάγκις Crash, τη βραβευμένη με Oscar® ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, Million Dollar Baby και το υποψήφιο για Oscar® American Hustle.
«Αρχικά αυτό που μου κίνησε το ενδιαφέρον ήταν το σενάριο. Δεν θύμιζε μια τυπική ταινία τρόμου,» λέει ο Πένια. «Υπήρχαν σκηνές δράσης και κάποια άλλα στοιχεία που δεν τα συναντά κανείς σε ταινίες τρόμο, που όμως δικαιολογούνται απόλυτα από την πλοκή.
"Η Άντζελα είναι ταυτόχρονα η κακιά και το θύμα της υπόθεσης. Εκτός από πρωταγωνιστικός ρόλος, είναι όλη η ουσία της ταινίας, είναι η ψυχή της, και η επιλογή της κατάλληλης ηθοποιού ήταν δύσκολη και χρονοβόρα,» λέει ο Γκάρι Λουκέσι. «Μας συνεπήρε η ικανότητα της Ολίβια να ισορροπεί μεταξύ ευαισθησίας και σκληρότητας.»
«Διάβασα το σενάριο και απέκτησα εφιάλτες, κάτι που δεν μου έχει ξανασυμβεί,' θυμάται η πρωταγωνίστρια. «Διάβασα το σενάριο το βράδυ και την επομένη το πρωί, πήρα τους εκπρόσωπούς μου και τους είπα ότι πρέπει να παίξω σε αυτή την ταινία. Με επηρέασε βαθύτατα.»
Η Άντζελα στην αρχή της ταινίας είναι μια συνηθισμένη, υγιέστατη κοπέλα, αλλά στην πορεία, αλλάζει λόγω του δαίμονα που την καταλαμβάνει.
«Ο εξορκισμός καταλαμβάνει 22 σελίδες μόνο στο σενάριο, αλλά τα γυρίσματα κράτησαν έξι ημέρες. Ήταν τόσο απαιτητική σκηνή. Ήταν εξαντλητικό να είμαι αλυσοδεμένη σε έναν τοίχο και να ουρλιάζω,» εξηγεί η πρωταγωνίστρια.
Ένας από τους εκπροσώπους της εκκλησίας που προσπαθεί να σώσει την Άντζελα από την πτώση στο σκότος και το κακό, είναι ο Πατήρ Λοζάνο, ένας πρώην στρατιωτικός που έχει γίνει ιερέας και ο οποίος εμπλέκεται σε τεράστιο βαθμό στην μάχη του καλού ενάντια στο κακό.
Τον ρόλο ανέλαβε ο Μάικλ Πένια, γνωστός από την βραβευμένη με Oscar® ταινία του Πολ Χάγκις Crash, τη βραβευμένη με Oscar® ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, Million Dollar Baby και το υποψήφιο για Oscar® American Hustle.
«Αρχικά αυτό που μου κίνησε το ενδιαφέρον ήταν το σενάριο. Δεν θύμιζε μια τυπική ταινία τρόμου,» λέει ο Πένια. «Υπήρχαν σκηνές δράσης και κάποια άλλα στοιχεία που δεν τα συναντά κανείς σε ταινίες τρόμο, που όμως δικαιολογούνται απόλυτα από την πλοκή.
Από 17 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου