Η ταξιδιάρικη οδική συμπεριφορά και η σαγηνευτική εμφάνιση του Cascada με τον 1,6 SIDI κάτω από το καπό του και το αυτόματο κιβώτιο, σου φτιάχνουν τη διάθεση κατά τις καλοκαιρινές βόλτες κάτω από τον έναστρο ουρανό. |
Σχολάς από τη δουλειά, είσαι κουρασμένος, πας στο parking, βάζεις μπροστά τη μηχανή και μέχρι να επιστρέψεις σπίτι, σου έχει φύγει όλο το άγχος και η κούραση. Ας είμαστε ειλικρινείς, τα κάμπριο έχουν αυτή τη μαγική ιδιότητα: να σου φτιάχνουν τη διάθεση με το που θα πατήσεις το κουμπί που ανοίγει την οροφή τους. Από εκεί και πέρα, τα υπόλοιπα είναι λεπτομέρειες. Σημαντικές όμως. Στην περίπτωση του Cascada, μία από αυτές είναι η εμφάνισή του, γιατί πραγματικά το μοντέλο της Opel εκπέμπει απαράμιλλη γοητεία, από όποια γωνία και αν το δεις, είτε με την υφασμάτινη οροφή κλειστή είτε ανοικτή. Περισσότερα δε λέμε, αφήνουμε τις εικόνες να μιλήσουν από μόνες τους. Cruiser Μετά τη sexy εμφάνιση, το επόμενο χαρακτηριστικό που σε κερδίζει στο Cascada είναι ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του. Η ανάρτηση είναι μαλακή και προσανατολισμένη στην άνεση των επιβατών, ώστε αφενός να απορροφά τις κακοτεχνίες του δρόμου, αφετέρου να εξασφαλίζει ένα άνετο ταξίδι. Κι αυτό με την οροφή κατεβασμένη, βέβαια, μέχρι τα 120 χλμ./ώρα και στην περίπτωση που πίσω δεν κάθεται κανείς, κι οπωσδήποτε κλειστή σε πιο υψηλές ταχύτητες ή όταν οι δύο πίσω θέσεις είναι κατειλημμένες. Η αεροδυναμική λοιπόν στο εσωτερικό του Cascada είναι αρκετά καλή. Ο αέρας δεν στροβιλίζει, αλλά σου χαϊδεύει ελαφρά τα μαλλιά, τα οποία θα μπορούσαν να μείνουν καλύτερα στη θέση τους, αν τα καθίσματα βυθίζονταν περισσότερο προς τα κάτω ή κάνεις τον κόπο να κουμπώσεις τον ανεμοφράκτη. Παχιά και γρήγορη οροφή Το τρίτο τώρα θετικό στοιχείο στο Cascada είναι η ποιοτική οροφή και η λειτουργία της. Η Opel έχει υιοθετήσει τη λύση της μαλακής οροφής, προκειμένου να εξοικονομήσει σε βάρος αλλά και για να διαρκεί το άνοιξε-κλείσε μόλις 17 δευτερόλεπτα. Ακόμη μάλιστα και όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 50 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τέλος στην ποιότητά της, χάρη στην (προαιρετική) ενισχυμένη μόνωσή της, εξασφαλίζει ένα σχετικά ήσυχο περιβάλλον στις υψηλές ταχύτητες και παρέχει καλή μόνωση μέρα μεσημέρι. Και λέμε σχετικά, γιατί στο σημείο που ενώνει με το παρμπρίζ παρατηρούνται μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι. Ποιοτικό εσωτερικόΤο εσωτερικό του Cascada είναι καλό ποιοτικά και μοντέρνο σχεδιαστικά. Η συναρμογή επίσης είναι πολύ καλή, ενώ εργονομικά σφάλματα δεν υπάρχουν σοβαρά. Σίγουρα, τα πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα προκαλούν ένα μπέρδεμα στην πρώτη επαφή, όμως με το χρόνο θα τα συνηθίσεις και το χέρι σου θα πηγαίνει αυτόματα εκεί που θέλεις. Πιο σημαντικές είναι οι θέσεις για μικροαντικείμενα, και από αυτές υπάρχουν αρκετές. Όσο για τους χώρους, οι πίσω επιβάτες θα καθίσουν με κλειστή την οροφή σχετικά άνετα, ενώ ικανοποιητικός είναι ο χώρος των αποσκευών για τα δεδομένα των κάμπριο όπου γνωρίζεις από πριν ότι θα πρέπει να κάνεις παραχωρήσεις. Τέλος, μας άρεσε και το ότι τα καθίσματα κράταγαν στη μνήμη τη θέση, κάθε φορά που έμπαινε ή έβγαινε κάποιος πίσω. Με αυτόματο κιβώτιο για ξέγνοιαστες διαδρομέςΚάτω από το καπό του Cascada της δοκιμής μας, βρισκόταν ο νέος turbo, άμεσου ψεκασμού1,6 SIDI κινητήρας της Opel ο οποίος αποδίδει 170 ίππους και 260 Nm ροπής από τις 1.650 έως τις 3.200 σ.α.λ. Αυτός είναι ελαστικός από χαμηλά, γραμμικός στη λειτουργία του, καλός σε επιδόσεις (τόσο στο 0-100, όσο και στις ρεπρίζ), όμως και πολύ απαιτητικός σε καύσιμο. Σύμφωνα με την Opel, η μέση κατανάλωση είναι 7,2 λτ./100 χλμ. (6,3 με χειροκίνητο κιβώτιο), στην πράξη όμως υπολογίστε πάνω από 9,5 οδηγώντας πολύ οικονομικά. Από την άλλη όμως, το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνδυαζόταν στο μοντέλο της δοκιμής μας ταιριάζει ιδανικά στον cruising χαρακτήρα του μοντέλου, αφού είναι μεταξόνιο και γρήγορο στις εναλλαγές των σχέσεων. Soft οδηγικάΌπως αναφέραμε και πιο πάνω, το Cascada διαθέτει cruising χαρακτήρα. Για αυτό και η όποια αδυναμία του υπό πίεση δεν ενοχλεί. Σίγουρα, το πλαίσιο θα μπορούσε να είναι πιο στιβαρό ή υπό πίεση, οι κλίσεις του αμαξώματος να είναι μικρότερες (παρατηρείται κάποιο τρέμουλο σε κακή άσφαλτο), όμως από την άλλη, είναι ασφαλές χάρη και στο ESP που δουλεύει σωστά. ¶λλωστε, με το Cascada, όπως και με κάθε κάμπριο, οδηγείς για να χαρείς τη διαδρομή και όχι για να νιώσεις την οδηγική απόλαυση. Επομένως… Εξοπλισμός-συμπέρασμαΤο Cascada είναι πανέμορφο σε εμφάνιση και με σαφή προσανατολισμό. Εφόσον θέλεις να απολαύσεις τη διαδρομή στη φύση, αποτελεί ένα ιδανικό αυτοκίνητο. Όσο για την τιμή του, αυτή ανέρχεται στα 30.500 ευρώ (29.070 με απόσυρση) στην μία και μοναδική, αλλά κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας έκδοση με τον 1,6 SIDI και το αυτόματο κιβώτιο. Σίγουρα, το ποσό δεν είναι μικρό, όμως αξίζει το κόπο. |
Τρίτη 13 Αυγούστου 2013
Δοκιμή: Opel Cascada 1,6 SIDI Auto
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου