Μπαίνοντας στο εσωτερικό των δύο μοντέλων, κοινός παρονομαστής τους είναι η υψηλή ποιότητα κατασκευής και η ξεχωριστή τους σχεδίαση. Ωστόσο, το Mini Cooper ξεχωρίζει με τη ρετρό αισθητική του, αφού το μεγάλο στρογγυλό ταχύμετρο με το ενσωματωμένο ηχοσύστημα στο κέντρο του ταμπλό, το στροφόμετρο με την οθόνη πληροφοριών στο κέντρο της κολόνας του τιμονιού και οι «αεροπορικού» τύπου διακόπτες αποτελούν στοιχεία που δεν υπάρχουν σε άλλο αυτοκίνητο.
Και για αυτό, αυτή η «μοναδικότητα» του Cooper επιβάλλει μια περίοδο προσαρμογής του οδηγού με το περιβάλλον. Συνεχίζοντας, ιδιαίτερα προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής, ενώ θα εκτιμηθεί πολύ η σωστή θέση οδήγησης μιας και κάθεσαι χαμηλά και με το τιμόνι να βρίσκεται στη σωστή κλίση.
Από την άλλη, στον τομέα των χώρων θα πρέπει να γίνουν αρκετές παραχωρήσεις επιβεβαιώνοντας τη λαϊκή ρήση ότι η ομορφιά απαιτεί θυσίες… Οδηγός και συνοδηγός λοιπόν δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα, ωστόσο οι δύο πίσω θα στριμωχτούν, ενώ ο τρίτος θα μπει μόνο καθ΄ υπέρβαση και για πολύ μικρές αποστάσεις. Επιπλέον, το 160 λίτρων πορτ-μπαγκάζ θα χωρέσει μόνο τα απαραίτητα. Πάνω-κάτω το ίδιο σκηνικό ισχύει και για τους πίσω επιβάτες του Audi A1, ωστόσο εδώ το πλάτος είναι λίγο μεγαλύτερο, όπως και ο χώρος αποσκευών θα χωρέσει σχεδόν τα διπλάσια ψώνια από το σούπερ-μάρκετ (270 λτ.).
Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, τη συναρμογή και την επιλογή των υλικών αυτά βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο θέτοντας τον πήχη στην κατηγορία, ενώ καλή κρίνεται και η εργονομία. Η σχεδίαση βέβαια, δεν έχει αυτό το ιδιαίτερο του Mini, ωστόσο το A1 «παίρνει» πολλές επιλογές εξατομίκευσης γεγονός που προσθέτει πόντους στο νεανικό προφίλ του.
Στο δρόμο: Ευχάριστα και σβέλτα, πιο σπορτίφ το Cooper
Αυτό που χαρακτηρίζει και τα δύο μοντέλα στο δρόμο είναι η ευχάριστη αίσθηση που σου δίνουν μιας και πατάνε γερά παρά το μικρό μέγεθός τους, εμπνέουν σιγουριά ακόμη και υπό πίεση, το αμάξωμα είναι συμπαγές και το τιμόνι τους δίνει σωστές πληροφορίες.
Όταν ανεβάσεις τους οδηγικούς ρυθμούς, λίγο πιο σπορτίφ αίσθηση έχει το Mini Cooper χάρη στην σφιχτή ανάρτηση και το άμεσο σε πληροφόρηση τιμόνι, ωστόσο και το Audi A1 έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης υπακούοντας στις εντολές του οδηγού. Μάλιστα, και τα δύο εμφανίζουν υποστροφική τάση η οποία προβλέπεται γρήγορα και ελέγχεται με το άφημα του γκαζιού, αν και θα θέλαμε και στα δύο το ESP να υπάρχει από τον βασικό εξοπλισμό. Αναφορικά με τα φρένα τους, και τα δύο είναι καλά σε αίσθηση και απόδοση (με μικρό προβάδισμα του Cooper). Από πλευράς θορύβου, και τα δύο είναι ήσυχα, ωστόσο το Audi A1 είναι λίγο πιο πολύ στις υψηλές ταχύτητες.
Στην πόλη από την άλλη, αμφότερα δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα ευελιξίας ή παρκαρίσματος, είναι εύκολα στην οδήγηση και έχουν καλή περιφερειακή ορατότητα. Οι μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις του Mini, του δίνουν ένα μικρό προβάδισμα στο παρκάρισμα στο κέντρο.
Παθητική ασφάλεια: 5άστερα
Τόσο το Audi A1, όσο και το Mini Cooper έχουν λάβει 5 αστέρια στις δοκιμασίες πρόσκρουσης του EuroNCAP. Ωστόσο, το πρώτο έχει βαθμολογηθεί με τις αυστηρότερες νεότερες διαδικασίες, ενώ το Mini Cooper με το σύστημα προ του 2009 και για αυτό δεν μπορεί να γίνει κάποια άμεση σύγκριση μεταξύ τους. Αναφορικά με τον εξοπλισμό ασφάλειας, και τα δύο έχουν από 6 αερόσακους, ενώ απουσιάζει το ESP.
Value For Money: Τα γούστα πληρώνονται
Οδεύοντας προς το ταμείο, κανένα από τα δύο μοντέλα δεν θα το πεις φτηνό. Το μεν Audi A1 1,4 TFSI με χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει 18.600 ευρώ (+2.000 ευρώ κοστίζει το S-Τronic), ενώ η τιμή του Mini Cooper ξεκινά από τα 20.500 ευρώ (τιμές χωρίς απόσυρση). Από την άλλη και τα δύο χαρακτηρίζονται από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογής, η οποία ωστόσο εν μέρει μόνο δικαιολογεί την τσιμπημένη τιμή τους.
Τέλος, ο εξοπλισμός έχει -με εξαίρεση το ESP- όλα τα απαραίτητα, όπως 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες και ηχοσύστημα, όμως τα επιπλέον εξοπλιστικά στοιχεία θα ανεβάσουν αρκετά την τιμή. Στα θετικά του Audi A1 είναι οι πολλές επιλογές εξατομίκευσης.
Συμπέρασμα
Το Mini Cooper εκτός από μόδα, είναι και ιδέα. Είναι η απόλυτη ισορροπία μεταξύ της ρετρό σχεδίασης και του σύγχρονου ντιζάιν. Αυτά τα στοιχεία σε συνδυασμό με το τεχνολογικό υπόβαθρο της BMW έχουν ως αποτέλεσμα ένα ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο το οποίο δίνει προτεραιότητα στις μετακινήσεις με στυλ, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τομείς όπως οι χώροι και η πρακτικότητα. Η τιμή του είναι τσουχτερή, ωστόσο το με συναίσθημα που προσφέρει στον ιδιοκτήτη του, τον κάνει να ξεχνά τη «λεπτομέρεια».
Το Audi A1 από την άλλη ξεχωρίζει με την κορυφαία ποιότητα κατασκευής του, όντας μάλιστα και πιο οικονομικό να το αποκτήσεις. Οι δυνατότητες customization του δίνουν επιπλέον πόντους στο νεανικό κοινό, ενώ στα θετικά ανήκει και η μεγαλύτερη άνεση που προσφέρει σε επιβάτες και αποσκευές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου