Μπορεί στην Ευρώπη αν αναδιάταξη των ισορροπιών λόγω της εφαρμογής του περιορισμού των ρύπων από το 2012 να έφερε κάποιες μάρκες στο προσκήνιο περισσότερο από ποτέ, όμως οι Ιάπωνες δεν έμειναν με σταυρωμένα χέρια. Οι τέσσερις μεγάλοι, Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi αλλά και οι τρεις μικρότεροι, Mazda και Subaru έχουν κάνει την Ευρώπη το δεύτερο σπίτι τους, με αποτέλεσμα τα περισσότερα αυτοκίνητα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που οδηγούμε να είναι σχεδιασμένα ειδικά για εμάς.
Ολόκληρη η γκάμα της Toyota, για παράδειγμα, είναι αποκλειστικά για την Ευρώπη, αν και κάποια μοντέλα, όπως το Yaris, έγιναν παγκόσμια χάρη στην επιτυχία τους στην πιο δύσκολη αγορά του κόσμου. Η Honda εξελίσσει τα δικά της μοντέλα στην Ευρώπη και πάνω τους χτίζει και όλα όσα κινούνται σε Αμερική και Ασία. Η Nissan αξίζει ιδιαίτερης μνείας καθότι όχι μόνο έχει πλέον ευρωπαϊκή συμμαχία με τη Renault, αλλά με το Qashqai και το Juke έφτιαξε δική της κατηγορία που ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές. Όσο για τη Mitsubishi, κατάφερε να συνδυάσει την παραγωγή της στην Ιαπωνία με την αγορά στην Ευρώπη και να λανσάρει μοντέλα όπως το Outlander και τώρα το ASX που ουσιαστικά άλλαξαν τα τετρακίνητα για πάντα.
Σε αυτή τους την προσαρμογή οι Ιάπωνες κράτησαν σταθερό το χαρακτήρα τους. Επέμειναν στην πραγματική ποιότητα, όχι δηλαδή μόνο αυτό που φαίνεται, αν είναι μαλακό ή ευχάριστο, αλλά αν αντέχει, αν κρατάει στον καιρό και τη χρήση. Έβαλαν την αξιοπιστία σε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου και την πάντρεψαν με την εξυπηρέτηση μετά την αγορά ώστε να κάνουν τους πελάτες τους να πίνουν νερό στο όνομά τους.
Και μετά είναι η μοναδική αισθητική τους. Μπορεί να προορίζονται για την Ευρώπη, όμως ένα ιαπωνικό μοντέλο είναι εμφανώς ιαπωνικό. Είτε γιατί έχει το φουτουριστικό στοιχείο που οι ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν έχουν. Είτε γιατί έχουν μοναδικό σχήμα που κανείς άλλος δε θα τολμούσε. Και ναι, οι Ιάπωνες πλέον καθορίζουν τη μόδα και στη σχεδίαση. Από το Honda Civic μέχρι ολόκληρη τη γκάμα της Mazda, την αναμονή κάθε νέας γενιάς όλων των μοντέλων της Toyota για να δούμε πως θα είναι και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της αγοράς σε λίγα χρόνια, και τις νέες ιδέες της Nissan για κατηγορίες που μέχρι τώρα δεν ξέραμε, ή το πώς θα είναι τα SUV της επόμενης δεκαετίας, όπως τα δείχνει η Mitsubishi, οι Ιάπωνες κατασκευαστές παράγουν μόδα.
Ποιο από αυτά όμως κρατάει τους πελάτες τους «κολλημένους» μαζί τους; Γιατί όποιος αγοράσει ιαπωνικό αγοράζει ξανά και ξανά; Εσείς πως το βλέπετε; Τι σας κεντρίζει την προσοχή; Τι λέτε;
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου