ΑΣ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ


powered by Agones.gr - Stoixima

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Υψηλές επιδόσεις, φθηνή συντήρηση, οικονομία και καθαρή καύση ανοίγουν τις πύλες μιας νέας αγοράς για το φυσικό αέριο

                                   



Λίγοι γνωρίζουν ότι οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν το λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα - ένα από τα αέρια του θερμοκηπίου, το οποίο συμβάλει στην υπερθέρμανση του πλανήτη και την κλιματική αλλαγή – και ότι μαζί με το υδρογόνο αποτελούν για πολλούς ειδικούς τα καύσιμα του μέλλοντος.
Τώρα το φυσικό αέριο ως καύσιμο για αυτοκίνητα ΙΧ, αλλά και επαγγελματικά, είναι ολοένα και ευρύτερα διαθέσιμο και στην Ελλάδα. Πρόκειται για το FISIKON της ΔΕΠΑ που διατίθεται από πρατήρια σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ. Οι δυο εταιρείες αναπτύσσουν δίκτυο σε όλη την Ελλάδα αρχής γενομένης από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. 

Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι το φυσικό αέριο είναι πολύ φθηνό. Όχι όμως και πόσο. Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του φυσικού αερίου ως καύσιμο δείχνει ότι η οδήγηση ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης 66% έναντι της χρήσης ενός οχήματος βενζίνης. Όμως το περιβαλλοντικό όφελος είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό.


Οι κινητήρες φυσικού αερίου επιτυγχάνουν μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα κατά 95%, στις εκπομπές υδρογονανθράκων κατά 80%, και στα οξείδια του αζώτου κατά 30%. Το φυσικό αέριο επιπρόσθετα δεν περιέχει σωματίδια θείου, μόλυβδου ή βαριά ίχνη μετάλλων. Επιπλέον, το φυσικό αέριο ως καύσιμο δεν περιέχει τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου, το οποίο και είναι ιδιαίτερα καρκινογόνο.

Όμως υπάρχουν και άλλα «κοινωνικά σωτήρια» χαρακτηριστικά στην αεριοκίνηση. Οι κινητήρες φυσικού αερίου πετυχαίνουν σημαντικό περιορισμό της ηχορύπανσης που προκαλείται από την κίνηση κυρίως των βαρέων οχημάτων, όπως απορριμματοφόρα ή λεωφορεία, καθώς έχουν πιο ομαλή και αθόρυβη λειτουργία έναντι της βενζίνης. Η χρήση του φυσικού αερίου αποτελεί μία ώριμη τεχνολογία με ιστορία 70 χρόνων, ευρέως και πολλαπλά δοκιμασμένη και αποδεδειγμένα αποτελεσματική. 

Ασφάλεια 

Είναι όμως, παρά την περί του αντιθέτου εντύπωση ορισμένων, και ασφαλής. Το φυσικό αέριο όντας ελαφρύτερο από τον αέρα, διαστέλλεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα. Επιπλέον, οι δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου, τα ρεζερβουάρ, κατασκευάζονται κάτω από πολύ αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και υπόκεινται σε σκληρές δοκιμές με ελέγχους πολύ υψηλότερους από αυτούς που λαμβάνουν χώρα πρακτικά κατά τον ανεφοδιασμό του οχήματος.

Επιδόσεις

Εάν οικονομία, περιβάλλον και ασφάλεια ευνοούνται από τη χρήση του φυσικού αερίου, τι συμβαίνει με τις επιδόσεις; Και στο μέτωπο αυτό τα στοιχεία είναι θετικά! Το φυσικό αέριο για τα οχήματα έχει υψηλότατο αριθμό οκτανίων και συγκεκριμένα 125.

Έτσι οι ταχύτητες που μπορεί να φθάσουν τα οχήματα φυσικού αερίου είναι παρόμοιες με τις υψηλές ταχύτητες των συμβατικών αυτοκινήτων επιδόσεων. Ένα όχημα με καύσιμο φυσικού αερίου Audi A4 μπήκε στο Βιβλίο των Ρεκόρ του Γκίνες αναπτύσσοντας ταχύτητα 364,6 χλμ/ώρα τον Απρίλιο του 2009 και έγινε το γρηγορότερο αυτοκίνητο φυσικού αερίου που κινείται στον κόσμο. Η δοκιμή έγινε στην στη διάσημη πίστα Φόρμουλα του Nürburgring, στη Γερμανία.


Συντήρηση
Όσο δε αφορά στη συντήρηση του κινητήρα, οι μηχανικοί σημειώνουν πως το λάδι που λιπαίνει τον κινητήρα είναι λιγότερο μολυσμένο σε περίπτωση χρήσης του φυσικού αερίου, με αποτέλεσμα και τα διαστήματα μεταξύ των αλλαγών του λιπαντικών να είναι σχεδόν δύο φορές πιο μακριά. Τα αέρια καύσης δεν είναι διαβρωτικά και δε βλάπτουν τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα, με αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά η ζωή του κινητήρα και των σωληνώσεων του συστήματος εξάτμισης.

Καταληκτικά θα μπορούσε κανείς να πει ότι με την οικοδόμηση δικτύου ανεφοδιασμού, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και στην Ελλάδα από τη ΔΕΠΑ, η ευρύτατη διάδοση της αεριοκίνησης είναι θέμα χρόνου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου