Οδηγούμε την πιο οικονομική επιλογή στην «οικογένεια» του ......
....... Volkswagen Polo, το TGI που κινείται και με φυσικό αέριο και σου επιτρέπει να κάνεις 100 χιλιόμετρα με λιγότερα από 3 ευρώ!
Το γερμανικό σούπερ μίνι δεν διαφέρει εμφανισιακά σε τίποτα από τις υπόλοιπες εκδόσεις, ούτε υστερεί σε εξοπλισμό. Η μοναδική διαφοροποίηση αφορά στα σωθικά του οχήματος, εκεί όπου η Volkswagen καρπώνεται εμπειρίας δύο και βάλε δεκαετιών στον τομέα των κινητήρων φυσικού αερίου CNG.
Έτσι ο 1000άρης 3κύλινδρος υπέρ-τροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού, λειτουργεί τόσο με φυσικό αέριο όσο και με βενζίνη. Αν αναρωτιέστε πως γίνεται αυτή η εναλλαγή με τη χρήση διπλού καυσίμου, εσείς δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα. Ο TSI λειτουργεί με CNG μέχρι την εξάντλησή του αποθέματος κι έπειτα, γυρνάει αυτόματα στην κατανάλωση βενζίνης. Επίσης χωρίς να καταλάβετε κάτι.
Υπάρχουν φυσικά ξεχωριστοί δείκτες στον πίνακα οργάνων που ενημερώνουν για την ποσότητα του διαθέσιμου καυσίμου, την κατανάλωση και την αυτονομία. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει την ίδια χωρητικότητα με τα υπόλοιπα Polo, δηλαδή στα 40 λίτρα, ενώ το φυσικό αέριο αποθηκεύεται υπό υψηλή πίεση σε δύο φιάλες φυσικού αερίου CNG συνολικής χωρητικότητας 11.6 κιλών. Ωστόσο αυτό, έχει και τίμημα σε ότι αφορά στον χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου πέφτει στα 251 λίτρα.
Ας σταθούμε όμως και στις επιδόσεις. Το Polo TGI αποδίδει 90 PS, με μέγιστη ροπή στα 160 Nm, τιμή διαθέσιμη στις 1800-3800 στροφές ανά λεπτό. Το ταβάνι στην τελική ταχύτητα είναι στα 183 χιλιόμετρα την ώρα ενώ η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε 11.9 δευτερόλεπτα. Κι οι παραπάνω αριθμοί δεν θα σας πουν πολλά, αυτοί που έπονται σίγουρα θα σας τραβήξουν την προσοχή.
Με το κόστος του CNG να είναι αυτή τη στιγμή στα 0.863 ευρώ ανά κιλό και με την εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης στα 3.1 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα, τότε οι κάτοχοι του Polo TGI μπορούν να καλύπτουν αποστάσεις της τάξης των 100 χιλιομέτρων καταβάλλοντας μόλις 2.67 ευρώ! Κάπου εδώ μπαίνει στην εξίσωση ο περιορισμένος αριθμός πρατηρίων καυσίμου που εξυπηρετούν τη συγκεκριμένη τεχνολογία, μιας και το δίκτυο ακόμα δεν είναι ανεπτυγμένο.
Επειδή λοιπόν δεν αποκλείεται κάποια στιγμή, ακόμα και ο πιο… οικονόμος να χρειαστεί να οδηγήσει και «καίγοντας» βενζίνη, η κατανάλωση είναι κι εκεί αρκετά χαμηλή: συγκεκριμένα στα 4.8 lt/100 km σύμφωνα με τη VW, εμείς χωρίς να έχουμε ως πρώτο μας μέλημα την οικονομία, κινηθήκαμε μία μονάδα ψηλότερα. Δεν είναι λοιπόν ρεαλιστικός στόχος η αυτονομία της τάξης των 1200+ χιλιομέτρων, ωστόσο, μπορείς να ξεπεράσεις τα 800 αν το δεξί σου πόδι είναι ελαφρύ.
Όσο για τη συμπεριφορά του Polo TGI στο δρόμο, έχοντας προσανατολισμό οικονομίας, δεν βάζει φωτιά στο δρόμο. Ωστόσο, παρά το σχετικά υποτονικό ξεκίνημα κάτω από τις 2.200 rpm, στη συνέχεια έχει δυναμική παρουσία. Ως αποτέλεσμα, οι μετακινήσεις σε αστικό τοπίο γίνονται με την απαιτούμενη αποτελεσματικότητα ενώ και όταν βγαίνεις από την πόλη, ο 3κύλινδρος TSI πασχίζει να καλύψει τα θέλω σου. Η συνεργασία του δε με το σωστής κλιμάκωσης 5άρι μηχανικό κιβώτιο, είναι άριστη. Η συμπεριφορά σε κάθε είδους δρόμου είναι υποδειγματική, η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης καλή και η ανάρτηση απορροφά κάθε κακουχία των ελληνικών δρόμων.
Από εκεί και πέρα, το TGI που προσφέρεται μόνο σε 5θυρη έκδοση, διαθέτει τον λιτό κι απέριττο αλλά όμορφο εξωτερικό σχεδιασμό, το ευρύχωρο για την κατηγορία και ποιοτικό εσωτερικό (με την μεγάλη οθόνη αφής 6.5 ιντσών να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα), τροχούς αλουμινίου, LED φωτιστικά σώματα.
Δεδομένου αυτού, το να αποκτήσει κανείς ένα μοντέλο με κορυφαία ποιότητα κύλισης και τόσο οικονομική λειτουργία (δεν πληρώνει ούτε τέλη κυκλοφορίας) έναντι 15.990 ευρώ αποτελεί μία αρκετά καλή τιμή. Λόγω της οικονομίας στα καύσιμα η απόσβεση της διαφοράς θα έρθει γρήγορα. Αν λοιπόν είχατε στο μυαλό σας το CNG και καλύπτεστε από το δίκτυο που υπάρχει, το Polo έκτης γενιάς στην έκδοση TGI, θα πρέπει να βρίσκεται ψηλά στη λίστα σας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 999cc
Ισχύς: 90 PS/5000 rpm
Ροπή: 160 Nm/1800-3800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11.9 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.1 l/100 km με CNG, 4.8 l/100 km με βενζίνη
Εκπομπές CO2: 85 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1185 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4053/1751/1446 mm
Χώρος αποσκευών: 251 lt
Τιμή : 15.990€
ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)
Σου άρεσε το άρθρο που μόλις διάβασες; Εάν ναι βοήθησε μας με το να το κοινοποιήσεις στους φίλους σου.Σε μια εποχή που το μυαλό μας δέχεται βροχή γκρίζων και ίσως μαύρων ειδήσεων τα Νέα Καλά Μαντάτα είναι ένα blog με χιλιάδες άρθρα ενδιαφέροντα ,χρήσιμα και προ πάντων ευχάριστα προς ανάγνωση. Κάνοντας απλώς ένα κλικ διαβάζεις κάτι ευχάριστο και ενδιαφέρον χωρίς να κατευθύνεσαι σε ένα λαβύρινθο παραθύρων! Απλά δοκιμάστε μας και σίγουρα θα γίνουμε καθημερινή σας συνήθεια και η ευχάριστη παρέα σας!
Γίνετε φίλοι μας στο facebook https://www.facebook.com/NeaKalaMantata/ ή ακολουθήστε μας στο Twitter https://twitter.com/NeaKalaMantata. Σας ευχαριστούμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου